Hello Abroad

Hello Abroad

This Weblog is for Foreingers
Hello Abroad

Hello Abroad

This Weblog is for Foreingers

اعلام میکنند فقط کانتینرها آسیب دیدند

وزیر راه و شهرسازی جلوی دوربین آمد و گفت اوضاع اسکله بندر شهید رجایی عادیه. همین شکل ارائه منجر به پر شدن کاسه استیضاح وی شد و استیضاح او را رقم زد.

آنچه که موجب تفوق و برتری دولت پزشکیان در استیفای کامل قدرت توسط دولت پزشکیان شده بود، در بندر شهید رجایی با انفجار خسارت سنگین دید و موجب شد یکی از اولین اقدامات کسانیکه قدرت را از دست داده بودن، پس گرفتن قدرت کلان کشوری با استیضاح وزیر آن باشد.

طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در حال پیگیری بود که انفجار آن را کامل کرد: گل بود به سبزه  نیز آراسته شد!

بستن سامانه ملی طرح مسکن و واریز 1500 میلیارد تومان اعتبار آن به یکی از بانک های خصوصی که احتمالا بانک همتی بوده باشه، چون اعلام نکرده اند، یکی از بندهای استیضاح بوده. مجردهای تایید شده از نهضت ملی مسکن حذف شدند و این راه غیرمنطقی برای کاهش تعهدات دولت بوده.

قبلا و بارها تذکر داده شده بود که زیرساخت های بندر فرسوده است. نوسازی و بهسازی آنها در دستور کار نبوده، و چون خط تغییر ریاست ها هنوز در خصوص مدیریت بنادر کامل نشده بوده، کسی هم قرار نبوده پیگیر موضوع امنیت بندر شهید رجایی باشد. چیزیکه در بندر شهید رجایی سابقه نداشته:

پیگیری کنید اخبار مربوط به آن را در ده سال گذشته که یکی مربوط به همین چند سال پیش هست: اپراتور جرثقیل 140 تنی اسکله شهید رجایی، جان باخته عملیات انتقال کانتینر میشود، و همان خبر ساز میشود. خود حضور جرثقیل 140 تنی خبرساز بوده، چرا که قیمت آن ها بسیار بالاست و کمترین خسارتی به آنها غیرقابل جبران می نماید. برای آوردن چنین جرثقیل هایی رایزنی های کشوری و دور زدن تحریم ها بسیار مهم بوده است.

بقدری مدیریت دپوی کالاهای کانتینری در بندر اهمیت داشته است که وقتی سازمان هواشناسی طوفان اعلام میکند و مدیریت بندر از خسارت ندیدن کالاها اعلام رضایت میکند، همین خودش خبر میشود:

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺑﻨﺎﺩﺭ ﻭ ﺩﺭﯾﺎﻧﻮﺭﺩﯼ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﮐﻨﺘﺮﻝ شرایط بحرانیﻃﻮﻓﺎﻥ بهمن 1395 ﺩﺭ ﺑﻨﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺧﺒﺮﺩﺍﺩ و گفت : "خوشبختانه هیچگونه ﺧﺴﺎﺭﺗﯽ ﺑﻪ ﺗﺄﺳﯿﺴﺎﺕ ﻭ ﺯﯾﺮﺳﺎﺧﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﯿﺎﻣﺪ .
اله مراد عفیفی پور ﮐﻪ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﺳﺘﺎﺩ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﻨﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ ، ﺿﻤﻦ ﺍﻋﻼﻡ ﺍﯾﻦ ﺧﺒﺮ ﺍفزود : در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه ناپایدار بارشی و وزش باد شدید با سرعت ۵۰ نات طی روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن در منطقه خلیج فارس و دریای عمان ، بلافاصله ستاد مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با حضور مسوولین و شرکتهای پورت اپراتور ، تشکیل جلسه داد . در این جلسه با مد نظر قرار دادن تجربیات مثبت سال های گذشته نسبت به اتخاذ تصمیمات چگونگی مقابله با این سامانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت .
عفیفی پور خاطرنشان کرد : مشخص بودن تقسیم بندی بندر به هشت منطقه عملیاتی با توجه به نوع فعالیت و حساسیت و منطقه خطر آفرین با توجه به تجربیات گذشته ، سرعت عملکرد ستاد مدیریت بحران مضاعف کرد . ﺑﻨﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۲۴۰۰ ﻫﮑﺘﺎﺭ ﻭﺳﻌﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۴۰۰ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ، ﺑﺮ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﺳﻌﺖ ﺯﯾﺎﺩ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﻭ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﮐﺎﻧﺘﯿﻨﺮﯼ ، ﻧﻔﺘﯽ ، ﻣﺘﻔﺮﻗﻪ ، ﻓﻠﻪ ، ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﻭ ... ، ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﻭ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﭘﺴﮑﺮﺍﻧﻪ ﺑﻪ ۸ ﻣﻨﻄﻘﻪ ‌( zone ) ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺷﺪ . با مد نظر قرار دادن زمان وقوع طوفان و بازدید های بعمل آمده از محوطه های بندری، تدابیر ویژه ای در جهت گذر ایمن از شرایط بحرانی اتخاذ شد .
وی از جمله این اقدامات را اتصال قفل طوفان و مهار کلیه تجهیزات بندری، مهار کلیه مخازن نفتی، کاهش ارتفاع دپوی کانتینرها، کاهش ارتفاع دیواره کانتینرهای پایانه ها، بررسی خروجی آبهای سطحی، بررسی سیستم ارتینگ کلیه محوطه ها، بررسی تمامی پست های برق و کاهش تردد نفرات غیر مسوول در پایانه ها عنوان کرد . با توجه به کنترل ترددهای دریایی و بندری در زمان مد نظر، تمامی روند مربوط به تردد شناور ها و عملیات بندری در هنگام وقوع طوفان متوقف شد. همچنین، واحد های امداد و نجات به حالت آماده باش کامل شرایط را رصد می کردند."

According to news , the Director General of Hormozgan Port and Maritime Affairs reported that the critical conditions of the storms in Shahid Rajai Port over the past two days have been brought under control and said: Fortunately, no damage was caused to the facilities and infrastructure of the country's largest commercial port.
Elah Morad Afifipour, who heads the Crisis Management Headquarters of the Shahid Rajai Port Special Economic Zone, added while announcing this news: Following the announcement by the Meteorological Organization that an unstable precipitation system and strong winds with a speed of 50 knots had entered the Persian Gulf and the Sea of ​​Oman on February 4 and 5, the Crisis Management Headquarters of the General Administration of Ports and Maritime Affairs of Hormozgan Province immediately held a meeting with the presence of officials and port operator companies. In this meeting, a discussion and exchange of views were held, taking into account the positive experiences of previous years regarding making decisions on how to deal with this system. Afifipour noted: The clear division of the port into eight operational areas according to the type of activity and sensitivity and the dangerous area according to past experiences, doubled the speed of the Crisis Management Headquarters' performance. Shahid Rajai Port covers an area of ​​more than 2,400 hectares and more than 400 different private sector companies operate there. Accordingly, due to the large area and its multi-purpose nature, such as container, oil, miscellaneous, freight, dangerous goods, etc. activities, the operational limits and the port areas were divided into 8 zones. Taking into account the time of the storm and the visits made to the port areas, special measures were taken to safely pass through the critical conditions.
He mentioned these measures as connecting storm locks and restraining all port equipment, restraining all oil tanks, reducing the height of container depots, reducing the height of container walls in terminals, examining surface water outlets, examining the earthing system of all areas, examining all electrical substations, and reducing the movement of unauthorized personnel in terminals. Due to the control of maritime and port traffic at the time in question, all processes related to vessel traffic and port operations were stopped during the storm. Also, rescue units were on full alert and monitored the situation.

در چنین شرایطی اگر استیضاح خانم وزیر رای بیاورد، احتمالا یکی از ضربه های اساسی به پیکره کابینه دولت پزشکیان خورده است. اینکه آنها همیشه جلوی دوربین بیایند و بگویند سالها صادرات کانتینری محصولات ایرانی بدون برچسب کنترل کیفیت و استاندارد امریست عادی و کالای ایرانی بی کیفیت اعلام شود، و در عوض یک بسته بندی در کشورهای غربی آن را تبدیل به برند خارجی بکند، برای ما امری عادی بود. برای ما عادی بود که کالای خطرناک را به جای کالای معمولی دپو کنند، اما اگر خسارت جرثقیل ها در بندر اعلام نشده باشد، که مرسوم هم هست، در چنین شرایط، آنهم وقتی جان صدها نفر بر اثر غفلت در دپوی محصولات و کالاها به خطر افتاده و عده ای کشته و مفقود شده اند، گفتن "شرایط عادی است"، پوزخند دولت و وزیرش به مردم است.

دولتی که می آید با جرثقیل و کامیون و تراکتور جلوی قدرت دیگه رو میگیره، با همون هم باید استیضاح بشه. بنابراین، جریان تندروی و کندروی نبوده، و بلکه جریان حفظ و بازپسگیری قدرته که الآن با این انفجار، حد آن را در نظر میگیریم.

______________

In such circumstances, if the impeachment of the Minister of Health is successful, it will probably be a major blow to the Pezeshkian government's cabinet. For them to always come in front of the camera and say that exporting Iranian products in containers without quality control labels and standards for years is normal and that Iranian products are declared of poor quality, and instead, packaging them in Western countries turns them into foreign brands, was normal for us. It was normal for us to depot dangerous goods instead of normal goods, but if the damage to the cranes at the port was not declared, which is also common, in such circumstances, especially when the lives of hundreds of people have been endangered due to negligence in the depot of products and goods and some have been killed and missing, saying "conditions are normal" is a grin on the face of the people by the government and its minister.
A government that comes to power with cranes, trucks, and tractors should also be impeached. Therefore, it is not a trend of extremism and slowness, but rather a trend of maintaining and reclaiming power, which we are now considering the limits of with this explosion.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد